آموزش های علمی ـ کاربردی، آموزش های مهارت محور ، آموزش های شغلی، اشتغال
تخفیف تکنیک های افزایش فروش برای فروشگاه های آنلاین 💡 ترفندهای تجربه شده

تخفیف تکنیک های افزایش فروش برای فروشگاه های آنلاین 💡 ترفندهای تجربه شده

مرحله 1: تعیین اهداف واضح

قبل از اجرای هرگونه استراتژی تخفیف، مهم است که اهداف روشنی را تعریف کنید. تعیین کنید که می‌خواهید از طریق تخفیف‌ها به چه چیزی برسید، مانند افزایش حجم کلی فروش، جذب مشتریان جدید، پاک کردن موجودی اضافی یا افزایش وفاداری مشتری.

حفظ مشتری(وفاداری مشتری)-خرید مجدد

مرحله 2: تحلیل رفتار مشتری

درک رفتار و ترجیحات مخاطبان هدف بسیار مهم است. داده های خرید قبلی را تجزیه و تحلیل کنید، نظرسنجی ها یا مصاحبه ها را انجام دهید و از ابزارهای تجزیه و تحلیل مشتری برای به دست آوردن بینش هایی در مورد انگیزه مشتریان خود برای خرید استفاده کنید.

مخاطبان هدف-پرسونای مخاطب

مرحله 3: مشتریان خود را تقسیم بندی کنید

تقسیم بندی پایگاه مشتری به شما امکان می دهد پیشنهادات تخفیف را بر اساس گروه های مختلف مشتریان شخصی سازی کنید. عواملی مانند جمعیت شناسی، الگوهای خرید، میانگین ارزش سفارش و تعداد دفعات خرید را هنگام ایجاد بخش ها در نظر بگیرید.

مرحله 4: نوع مناسب تخفیف را انتخاب کنید

انواع مختلفی از تخفیف ها وجود دارد که فروشگاه های آنلاین می توانند ارائه دهند. برخی از گزینه های رایج عبارتند از تخفیف های مبتنی بر درصد (به عنوان مثال، 10٪ تخفیف)، تخفیف با مبلغ ثابت (به عنوان مثال، 20 دلار تخفیف)، حمل و نقل رایگان، پیشنهادات خرید – یک – دریافت – یک (BOGO)، معاملات بسته، پاداش وفاداری، و تخفیف های ارجاع . نوع تخفیفی را انتخاب کنید که با اهداف شما مطابقت داشته باشد و با مخاطبان هدف شما همخوانی داشته باشد.

مرحله 5: ایجاد فوریت

یکی از راه های موثر برای افزایش فروش با استفاده از تخفیف، ایجاد حس فوریت است. پیشنهادات با زمان محدود یا فروش فوری می تواند مشتریان را تشویق کند تا قبل از پایان تخفیف، سریع خرید کنند. برای ایجاد فوریت، از تایمرهای شمارش معکوس استفاده کنید یا زمان باقیمانده برای تخفیف را به صورت برجسته نشان دهید.

افزایش فروش

مرحله 6: استفاده از اثبات اجتماعی

اثبات اجتماعی، مانند نظرات مشتریان، توصیفات، یا محتوای تولید شده توسط کاربر، می تواند اثربخشی پیشنهادهای تخفیف شما را افزایش دهد. نمایش نظرات مثبت یا نمایش تجربیات مشتری برای ایجاد اعتماد و اعتبار، افزایش احتمال تبدیل.

مرحله 7: بهینه‌سازی بسته‌های محصول

ایجاد بسته‌ها یا بسته‌های محصول می‌تواند مشتریان را تشویق کند تا با ارائه ارزش بهتری نسبت به پولشان، بیشتر خرج کنند. محصولات مکمل را با هم بچینید یا برای خرید چندین کالا به طور همزمان تخفیف ارائه دهید.

مرحله 8: اجرای تخفیف های سطحی

تخفیف های سطحی انگیزه ای را برای مشتریان فراهم می کند تا ارزش سفارش خود را افزایش دهند. به عنوان مثال، برای سفارش‌های بزرگ‌تر، درصد تخفیف بیشتری ارائه دهید یا برای سفارش‌های بالاتر از یک آستانه مشخص، ارسال رایگان ارائه دهید. این امر مشتریان را تشویق می کند تا اقلام بیشتری را به سبد خرید خود اضافه کنند تا به ردیف تخفیف بعدی برسند.

مرحله 9: تخفیف‌ها را به طور مؤثر تبلیغ کنید

برای به حداکثر رساندن تأثیر تخفیف‌های خود، تبلیغ مؤثر آنها بسیار مهم است. از کانال های بازاریابی مختلف مانند کمپین های ایمیل، پست های رسانه های اجتماعی، تبلیغات پولی، بنرهای وب سایت و پنجره های بازشو برای ایجاد آگاهی در مورد پیشنهادهای تخفیف خود استفاده کنید.
این مقاله را هم بخوانید :   همه نکاتی که برای تعمیر و سرویس کولر آبی باید بدانید
  • تخفیف ها را بر اساس ترجیحات و رفتار مشتری شخصی کنید.
  • در اینجا 27 نکته برای پیاده سازی تکنیک های تخفیف در فروشگاه های آنلاین آورده شده است:

  • تخفیفات انحصاری را به مشتریان وفادار یا اعضای برنامه وفاداری خود ارائه دهید.
  • از تاکتیک‌های کمبود با محدود کردن مقدار یا بازه زمانی تخفیف استفاده کنید.
  • دسترسی زودهنگام به تخفیف‌ها را برای مشترکین یا مشتریان VIP فراهم کنید.
  • برای تبلیغ پیشنهادات تخفیف خود با اینفلوئنسرها یا وبلاگ نویسان همکاری کنید.
  • برنامه های ارجاعی را اجرا کنید که در آن مشتریان فعلی برای ارجاع مشتریان جدید تخفیف دریافت می کنند.
  • تخفیفات پویا را بر اساس ارزش سبد خرید یا سابقه سفارش ارائه دهید.
  • از پنجره‌های بازشو با هدف خروج برای ارائه تخفیف در زمانی که بازدیدکنندگان قصد خروج از وب‌سایت شما را دارند، استفاده کنید.
  • ارسال کمپین های ایمیل شخصی با پیشنهادهای تخفیف هدفمند.
  • تبلیغات و تخفیف هایی با موضوع تعطیلات ایجاد کنید.
  • از تبلیغات هدف‌گیری مجدد برای نمایش تخفیف‌های شخصی به مشتریان بالقوه‌ای که به محصولات شما علاقه نشان داده‌اند، استفاده کنید.
  • برنامه وفاداری مشتری را با تخفیف‌ها و پاداش‌های سطحی اجرا کنید.
  • تخفیفات محدود زمانی برای بازیابی سبد خرید رها شده ارائه دهید.
  • کدها یا کوپن‌های تخفیف را از طریق مسابقات رسانه‌های اجتماعی یا هدایا ارائه دهید.
  • از تکنیک های گیمیفیکیشن برای جذب مشتریان و ارائه تخفیف به عنوان پاداش استفاده کنید.
  • همکاریبا سایر مارک ها برای تخفیف های تبلیغاتی متقابل نرخ گذاری کنید.
  • از تولدها یا سالگردهای مشتری برای ارائه تخفیف های شخصی استفاده کنید.
  • از تکنیک‌های فروش متقابل و فروش متقابل با ارائه تخفیف‌های اضافی بر روی محصولات مرتبط استفاده کنید.
  • با نمایش موجودی محدود موجود در کنار پیشنهاد تخفیف، فوریت ایجاد کنید.
  • به مشتریانی که در خبرنامه شما ثبت نام می کنند، تخفیف های انحصاری ارائه دهید.
  • یک استراتژی فروش فلش با تخفیف های عمیق برای مدت کوتاهی اجرا کنید.
  • از تست A/B برای بهینه سازی استراتژی های تخفیف خود و تعیین موثرترین پیشنهادها استفاده کنید.
  • نمایش اعلان‌های مستقیم خریدهای اخیر با تخفیف‌های مرتبط برای ایجاد اثبات اجتماعی.
  • هدایای یا نمونه های رایگان با خریدهای بالاتر از آستانه مشخص ارائه کنید.
  • تخفیفات مشروط ارائه دهید، مانند خرید X، تخفیف Y% برای محصول دیگر.
  • از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای اجرای مسابقاتی استفاده کنید که شرکت‌کنندگان می‌توانند کدهای تخفیف انحصاری را ببرند.
  • با استفاده از معیارهای کلیدی مانند نرخ تبدیل، میانگین ارزش سفارش و هزینه جذب مشتری، عملکرد استراتژی‌های تخفیف خود را نظارت و تجزیه و تحلیل کنید.
  • با دنبال کردن این مراحل و پیاده سازی تکنیک های مختلف تخفیف، فروشگاه های آنلاین می توانند فروش را به طور موثر افزایش دهند، مشتریان جدید جذب کنند و مشتریان موجود را حفظ کنند.