آموزش های علمی ـ کاربردی، آموزش های مهارت محور ، آموزش های شغلی، اشتغال
چگونه به محتویات اساسی یا سنگ بنا چیست؟ نکات طلایی

چگونه به محتویات اساسی یا سنگ بنا چیست؟ نکات طلایی

  • مرحله اول: کسب و کار خود را تعریف کنید


  • ایده و هدف کسب و کار خود را شناسایی کنید
  • ایده

  • بازار هدف و پایگاه مشتری خود را مشخص کنید
  • محصولات یا خدمات خود و ویژگی ها و مزایای آنها را تعریف کنید
  • یک پیشنهاد ارزش منحصر به فرد برای کسب و کار خود ایجاد کنید
  • مرحله دوم: تحقیقات بازار انجام دهید


  • در صنعت و رقبای خود تحقیق کنید
  • روندها و فرصت های بازار را شناسایی کنید
  • تقاضای محصول یا خدمات خود را تعیین کنید
  • رقابت و استراتژی های آنها را تجزیه و تحلیل کنید
  • مرحله سوم: ایجاد یک برنامه مالی


  • یک بودجه دقیق و پیش بینی های مالی تهیه کنید
  • جریان ها و منابع درآمد بالقوه را شناسایی کنید
  • نقطه سربه سر و پیش بینی جریان نقدی را محاسبه کنید
  • هزینه راه اندازی و اجرای کسب و کار را برآورد کنید
  • مرحله چهارم: یک استراتژی بازاریابی ایجاد کنید

    بازاریابی

  • مخاطب هدف و کانال های بازاریابی خود را تعریف کنید
  • یک آمیخته بازاریابی (محصول، قیمت، تبلیغ، مکان) ایجاد کنید
  • یک بودجه و برنامه بازاریابی ایجاد کنید
  • برنامه بازاریابی-مارکتینگ پلن

  • شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) را برای اندازه‌گیری موفقیت شناسایی کنید
  • مرحله پنجم: طرح کسب و کار خود را بنویسید


  • از قالبی واضح، مختصر و سازماندهی شده استفاده کنید
  • خلاصه اجرایی، شرح شرکت، تجزیه و تحلیل بازار، برنامه مالی و استراتژی بازاریابی را شامل شود
  • از مثال ها و داده های واقعی برای پشتیبانی از استدلال های خود استفاده کنید
  • برنامه خود را مرتباً مرور و بازنگری کنید
  • نکته اول: با یک خلاصه اجرایی قوی شروع کنید


  • از یک صفحه برای خلاصه کردن کل طرح تجاری خود استفاده کنید
  • کسب و کار، محصولات یا خدمات و اهداف خود را معرفی کنید
  • ارزش منحصر به فرد و مزیت رقابتی خود را برجسته کنید
  • 22 نکته برای ایجاد یک طرح کسب و کار موفق:Competitive advantage-مزیت رقابتی

  • نکته دوم: تحقیقات بازار کامل انجام دهید


  • از منابع مختلفی مانند نظرسنجی ها، گروه های متمرکز و گزارش های صنعتی استفاده کنید
  • رقابت خود و استراتژی های آنها را تجزیه و تحلیل کنید
  • روندها و فرصت های بازار را شناسایی کنید
  • نکته سوم: یک برنامه مالی دقیق ایجاد کنید


  • از یک صفحه گسترده برای ایجاد بودجه دقیق و پیش بینی های مالی استفاده کنید
  • شامل تمام هزینه ها و جریان های درآمد
  • نقطه سربه سر و پیش بینی جریان نقدی را محاسبه کنید
  • نکته چهارم: یک استراتژی بازاریابی جامع ایجاد کنید


  • مخاطب هدف و کانال های بازاریابی خود را تعریف کنید
  • یک آمیخته بازاریابی (محصول، قیمت، تبلیغ، مکان) ایجاد کنید
  • شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) را برای اندازه‌گیری موفقیت شناسایی کنید
  • نکته پنجم: از مثال ها و داده های واقعی برای پشتیبانی از استدلال های خود استفاده کنید


  • از مطالعات موردی و نمونه های صنعتی برای نشان دادن نکات خود استفاده کنید
  • از داده ها و آمار برای پشتیبانی از ادعاهای خود استفاده کنید
  • نکته ششم: طرح کسب و کار خود را مختصر و منظم نگه دارید


  • از یک قالب واضح و سازماندهی شده استفاده کنید
  • از سرفصل ها، زیرعنوان ها و نقاط گلوله استفاده کنید تا خواندن آن آسان شود
  • نکته هفتم: جدول زمانی و نقاط عطف را لحاظ کنید


  • یک جدول زمانی از رویدادها و نقاط عطف مهم ایجاد کنید
  • این مقاله را هم بخوانید :   قیمت دوربین حرفه ای
  • تاریخ‌ها و مهلت‌ها را برای وظایف و اهداف کلیدی لحاظ کنید
  • نکته هشتم: برنامه خود را به طور منظم مرور و تجدید نظر کنید


  • برنامه خود را مرتباً مرور کنید و در صورت نیاز تغییراتی ایجاد کنید
  • برنامه خود را برای انعکاس تغییرات در بازار یا کسب و کار خود به روز کنید
  • نکته نهم: از دیگران بازخورد بگیرید


  • برنامه خود را با مشاوران، مربیان و همتایان به اشتراک بگذارید
  • بازخورد و پیشنهاد بخواهید
  • نکته دهم: از طرح کسب و کار خود به عنوان ابزاری برای رشد استفاده کنید


  • از طرح کسب و کار خود به عنوان نقشه راه رشد و موفقیت استفاده کنید
  • برای پیگیری پیشرفت خود و ماندن در مسیر به طور مرتب به آن مراجعه کنید
  • نکته یازدهم: واقع بین و صادق باشید


  • در مورد کسب و کار خود و پتانسیل آن صادق باشید
  • در مورد پیش بینی های مالی و استراتژی های بازاریابی خود واقع بین باشید
  • نکته دوازده: از یک logical and sy استفاده کنیدرویکرد بنیادی


  • از یک رویکرد منطقی و سیستماتیک برای طرح کسب و کار خود استفاده کنید

  • از قالب و ساختار ثابتی در سرتاسر استفاده کنید
  • نکته سیزدهم: طرح کسب و کار خود را انعطاف پذیر نگه دارید


  • برای ایجاد تغییرات و تنظیمات در صورت نیاز آماده باشید
  • برای ایده‌ها و فرصت‌های جدید باز باشید
  • نکته چهاردهم: از منابع مختلف استفاده کنید


  • از منابع مختلفی مانند کتاب، مقاله و منابع آنلاین استفاده کنید
  • از متخصصان و متخصصان برای راهنمایی شما استفاده کنید
  • نکته پانزدهم: واضح و مختصر باشید


  • از زبان واضح و مختصر در سراسر برنامه خود استفاده کنید
  • از اصطلاحات و اصطلاحات فنی اجتناب کنید
  • نکته شانزدهم: از وسایل کمک بصری و گرافیک استفاده کنید


  • از وسایل کمک بصری و گرافیک برای نشان دادن نکات خود استفاده کنید
  • از نمودارها، نمودارها و نمودارها برای جذاب تر کردن برنامه خود استفاده کنید
  • نکته هفدهم: دقیق و دقیق باشید


  • در پیش بینی های مالی و استراتژی های بازاریابی خود دقیق و دقیق باشید
  • از اعداد و داده ها برای پشتیبانی از ادعاهای خود استفاده کنید
  • نکته هجده: از لحن حرفه ای استفاده کنید


  • از لحن و زبان حرفه ای در سراسر برنامه خود استفاده کنید
  • از استفاده از اصطلاحات عامیانه یا محاوره اجتناب کنید
  • نکته نوزدهم: از افعال کنشی و صدای فعال استفاده کنید


  • از افعال کنشی و صدای فعال برای جذاب‌تر کردن برنامه‌تان استفاده کنید
  • از افعالی مانند “ایجاد”، “توسعه” و “راه اندازی” استفاده کنید
  • نکته بیستم: یک نتیجه گیری را وارد کنید


  • برنامه کسب و کار خود و نکات کلیدی آن را خلاصه کنید
  • بر اهمیت کسب و کار خود و پتانسیل آن برای موفقیت تاکید کنید