آموزش های علمی ـ کاربردی، آموزش های مهارت محور ، آموزش های شغلی، اشتغال
راهنمای انتخاب رشته کنکور ریاضی ۹۷: پذیرش ۱۰۰ درصدی داوطلبان گروه ریاضی

راهنمای انتخاب رشته کنکور ریاضی ۹۷: پذیرش ۱۰۰ درصدی داوطلبان گروه ریاضی

انتخاب رشته کنکور سال ۹۷ از نیمه دوم مرداد ماه شروع می شه.
یافته های اولیه آزمون سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور که هفته اول تیر ماه انجام شد، اواسط مرداد اعلام می شه تا فرصت انتخاب رشته اینترنتی واسه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته جفت و جور شه.
به دلیل اینکه ظرفیت پذیرش رشته های گروه علوم ریاضی و فنی، بیشتر از تعداد داوطلبانه، پس ۱۰۰ درصد داوطلبان علوم ریاضی و فنی در دانشگاه ها پذیرفته می شن.
اما اینکه در فلان رشته و فلان دانشگاه مورد نظر شما این موضوع اتفاق بیفته، به رتبه و تراز شما در منطقه و کشور بستگی داره که باید براساس اون نمرات، انتخاب رشته حرفه ای انجام بدین.

انتخاب رشته کنکور ریاضی کمی آسون تر از انتخاب رشته کنکور تجربیه که ۶۵۰ هزار نفر واسه ورود به دانشگاه ها داوطلب شدن. استقبال از رشته های فنی و مهندسی در سالهای گذشته به نسبت کم شده و تماشاگر افزایش درخواست واسه رشته های تجربی هستیم.
در کنکور سراسری ریاضی سال ۹۷ به نسبت سالای قبل، بازم با رقابت انتخاب رشته خوب در شهر و دانشگاه خوب روبرو هستین.

شما باید بتونین براساس چیزای مورد علاقه خود، رشته های مندرج در گروه آزمایشی ریاضی و فنی رو انتخاب و بعد اولویتا رو مشخص و در فرم اینترنتی درج کنه.
در ثبت کد رشته ها در فرم اینترنتی دقت کنین تا اولویتی رو جابجا نزده و هم اینکه کدا رو به درستی وارد کنین. معمولا امکان تحصیح انتخاب رشته وجود نداره و البته استثنائاتی در اختیار داوطلبان به وسیله سازمان امتحان آموزش کشور قرار میگیره.

موضوع مهم واسه انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی و فنی این هست اول اینکه استرس رو از ذهن دور کنین و دوم اینکه، اهداف خود رو به درستی شناسایی کنین. اگه اهداف رو به درستی شناسایی کنین، انتخاب رشته شما خیلی آسون میشه. اگه مشخص کنین که می خواید مدرس ریاضی بشوید یا مهندس متالوژ یا تکنسین برق یا مدرس آزمایشگاه فنی، اینا دلیل می شه تا تکلیف شما در روند انتخاب رشته درست و خوب مشخص شه.

اگه می خواید انتخاب رشته خوب در کنکور ریاضی ۹۷ داشته باشین، دفترچه اینترنتی رو به دقت بخونین. بعد کد رشته محلای مورد نظر رو روی کاغذ یادداشت کنین. اونا رو براساس چیزای مورد علاقه خود طبقه بندی کرده و اولویت رو به جای شهر و دانشگاه، به رشته اختصاص بدین. اگه سابقه سکونت خارج از استان رو ندارین و رشته مورد نظر شما خیلی براتون مهم نیس، رشته های خارج استان رو در اولویتای بعدی بذارین. رشته هایی که مورد علاقه شما هستش رو با دانشجویان و علم آموختگان و مشاوران حرفه ای در میان گذاشته و درباره بازار کار و وضعیت تحصیل و فرصتای تحقیقاتی اون در داخل و بیرون مرز کشور رد و بدل کردن نظر کنین.

پس از اینکه رشته های مورد نظر رو اولویت بندی کردین و تسلط اطلاعاتی درباره چارت تحصیلی، دروس و بازار کار و مسائلی مثل این پیدا کردین، کد رشته محلا رو در فرم اینترنتی به دقت و سر فرصت وارد کرده و این کار رو به روز پایانی نندازین.

این مقاله را هم بخوانید :   واقعیات جالب و باورنکردنی که هیچگاه فراموش نخواهید کرد

کارنامه انتخاب رشته

به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که کارنامه انتخاب رشته کنکور ریاضی ۹۷ به صورت کارنامه اینترنتی روی پروفایل شما در سایت سازمان امتحان کشور قرار میگیره و شما می تونین از  اواسط مرداد ماه، به صفحه خود مراجعه و یافته های اولیه رو ببینین.
کارنامه اولیه شما شامل ۳ بخشه:‌

  • بخش اول کارنامه داوطلبان کنکور ریاضی ۹۷، مشخصات  هویتی و معدل و نوع سهمیه و استان بومیه.
  • بخش دوم کارنامه داوطلبان کنکور ریاضی ۹۷، اطلاعات وضعیت مجاز به انتخاب رشته در دوره های شبونه یا روزانه یا فرهنگیان میشه.
  • بخش سوم کارنامه داوطلبان کنکور ریاضی ۹۷، اطلاعات نمره و رتبه و درصدهای کسب شده داوطلب در آزمون سراسری تیر ماه ۹۷ درج می شه.

بخش سوم کارنامه اولیه شما تاثیر فوق العاده ای در انتخاب رشته شما داره.
نمره و رتبه و تراز شما میتونه تعیین کننده  این باشه که شما در فلان رشته پر طرفدار در فلان دانشگاه و فلان شهر، امکان قبولی دارین یا نه. این اطلاعات رو مشاوران حرفه ای به شما میدن.

رقابت در رشته های فنی و مهندسی در کنکور ریاضی بسیار داغه و واسه قبولی در کد رشته محل مورد نظر و اینکه در اولویت انتخاب رشته اونو در کجای جدول بذارین، باید اطلاعاتی رو از مشاوران حرفه ای بگیرین که انا براساس تراز و رتبه هایی که از داوطلبان قبول شده سالهای قبل دارن، میتونن تا حدودی جایگاه شما رو در قبولی کد رشته محل مربوطه تخمین بزنن. گر چه هیچ  قطعیتی واسه قبولی ۱۰۰ درصد شما در رشته های با آزمون یا بدون آزمون کنکور ریاضی ۹۷ وجود نداره.

سهیمها رو در انتخاب رشته کنکور ریاضی جدی بگیرین

یادتون باشه که هیچ دو داوطلبی رو که از دو منطقه جداگونه ( سهمیه مناطق ) در کنکور سراسری شرکت میکنن و یا درخواست کننده قبولی در رشته ای که تاثیر بومی گزینی روی اون اعمال میشه رو با هم مقایسه نکنین . پیشنهاد میکنیم واسه آگاهی بیشتر از تاثیر سهمیها در انتخاب رشته کنکور سراسری و تاثیر بومی گزینی در انتخاب رشته کنکور سراسری رو در دفترچه بخونین .

واسه بیشتر داوطلبان کنکور سراسری ، سهمیه مناطق اعمال میشه که شامل سه بخش منطقه ۱ ، منطقه ۲ ، منطقه ۳ه که براساس دسترسی به امکانت آموزشیه . درواقع بیشتر داوطلبان کنکور ریاضی که از سهمیهای خاص مانند سهمیه ایثارگران و جانبازان ، در انتخاب رشته کنکور ریاضی استفاده نمی کنن ، درخواست کننده به کار گیری سهمیه مناطق هستن.  داوطلبان براساس محل تحصیل سه سال آخر دبیرستان مشمول یکی از مناطق ۱ یا ۲ و یا ۳ می شن .

دوستان گرامی! اگه قصد انتخاب رشته کنکور ریاضی ۹۷ رو دارین، حتما درباره سهمیها و نقش اون در انتخاب رشته بخونین. درباره رشته ها و کار اونا تحقیق کنین. براساس چیزای مورد علاقه خود انتخاب رشته کنین. عصر چشم و هم چشمی فامیلی و محلی و مدرسه ای گذشت. اون کسی که باید ۴ سال با دروس و شهر و دانشگاه سر و کار داشته باشه، شمائید.