آموزش های علمی ـ کاربردی، آموزش های مهارت محور ، آموزش های شغلی، اشتغال
واقعیات جالب و باورنکردنی که هیچگاه فراموش نخواهید کرد

واقعیات جالب و باورنکردنی که هیچگاه فراموش نخواهید کرد

در مورد افکاری که قبل از خواب دارین فکر کنین به خصوص وقتی که نیاز دارین هر چی سریعتر به خواب برید. در لحظاتی اینطوری مغز شما شروع به فکر کردن در مورد چیزای بسیاری می کنه که بسیار جور واجور بوده و شاید هیچ ربطی به هم نداشته باشن. فکرا شما در اینجور لحظاتی از اون دسته فکرا هستن که در هیچ ساعت دیگری در روز به ذهن شما خطور نمی کنن. مثلا فکر کردن به وزن یه ابر و این که یه ابر چه مقدار وزن می تونه داشته باشه از اون دسته افکاریه که تنها قبل از خواب به ذهن شما خطور می کنه.

یا اینکه آدما موقع خواب هم بو رو تشخیص میدن یا خیر؟ بدن یه شخص معمولی در طول روز چقدر انرژی تولید می کنه؟ حالا خوبیش اینه در ادامه این مطلب می خوایم جواب همه سوالای اینطوری شما رو بدیم؛ واقعیات جالبی که هیچ وقت فراموش نمی کنین. واسه فهمیدن به این واقعیات باحال و باورنکردنی با ادامه مطلب همراه باشین.

۱- شما می تونین با انگشتانتون زوایای جور واجور رو اندازه گیری کنین. انگشتان دستتون رو تا آنجایی که می تونین باز کنین و کف دست خود رو روی سطحی بذارین که می خواین اونو زاویه بندی کرده و یا زاویه ای روی اونو تخمین بزنین. انگشت کوچیک شما باید در پایین ترین نقطه قرار گرفته و اونقدر صاف قرار بگیره که نماینده زاویه صفر باشه. زاویه بین انگشت شست و انگشت کوچیک ۹۰ درجه میشه و زوایه بین انگشت کوچیک و دیگه انگشتا همونطور که در تصویر می بینین به ترتیب ۳۰، ۴۵ و ۶۰ درجه میشه.

۲- در طول زندگی شما با حدود ۱۶ قاتل روبرو میشین بدون این که حتی متوجه این موضوع شده باشین.

۳- هر گاه که یه بسته کارت بازی رو قاطی می کنین اولین کسی در تاریخ هستین که با این نظم خاص کارتا رو قاطی می کنین.

۴- بزاق آدم شامل یه مُسکن طبیعی به نام اوپیورپینه که شش برابر قوی تر از مورفینه. علاوه بر این، اوپیورپین هم خاصیت ضد وحشت و هم خاصیت ضد افسردگی هم داره.

۵- رنگایی «ممنوعه» هست که مغز ما تصوری از اونا نداره.این رنگا از سایه ها و طیفایی تشکیل شدن که هر کدوم در چشم آدم به رنگای دیگه مایل می شن مثلا قرمز-سبز یا زرد-آبی. اگه به شما گفته شه که یه رنگ زرد- آبی رو تصور کنین در واقع به سبز فکر می کنین اگه در واقعیت رنگی تشکیل شده از زد و آبی هم هست اما شما هیچ تصوری از ان ندارین.

این مقاله را هم بخوانید :   از چنگیز خان تا راکفلر؛ ۱۰ نفر از ثروتمندترین مردان تاریخ را بشناسید

۶- اتمای اکسیژنی که حالا در ریهامون قرار دارن، کربنی که در ماهیچه هامونه، کلسیمی که در استخون هامون پیدا میشه و آهنی که در خونمون جا خوش کرده در درون ستارگان بوجود اومده و پس از انفجار این ستاره ها در سراسر جهان هستی پراکنده شدن. این بدین معناست که هممون تا حدودی بیگانه فضایی بوده و از غبار ستاره ای تشکیل شده ایم.

۷- وقتی سنتون به ۶۰ سال برسه بیشتر از نصف حسگرهای چشایی خود رو از دست میدید و دیگه توانایی گفتن فرق بین شیرین، شور، ترش و تلخ رو دارین.

۸- موقع خواب هیچ بویی رو احساس نمی کنین.

۹- در طول دوران بارداری اگه به ارگانای داخلی بدن زن آسیب برسه، جنین خیلی سریع سلولای بنیادی خود رو به بخش آسیب دیده فرستاده تا روند بهبود سریع تر انجام گیرد.

۱۰- هر روزه قلب ما به اندازه ۳۰٫۴ کیلومتر سفر با یه وانت انرژی تولید می کنه و مغز هم انرژی کافی واسه روشن کردن یه لامپ ۱۰ واتی رو تولید می کنه.

۱۱- هر ساله ۹۸ درصد از بدن شما تغییر کرده و در واقع شخص جدیدی میشین. در واقع هر ساله ۹۸ درصد از اتمای بدن شما تغییر می کنن.

۱۲- اکسیژن واسه زنده موندن حیاتیه اما همین اکسیژن باعث اکسید شدن سلولا می شه که روند پیری در نتیجه اون اتفاق می افته. از این رو اکسیژن هم زندگی بخشه و هم عامل پیری و مرگ.

۱۳- سن شما تنها حلقه هاییه که دور و بر خورشید ستختین.

۱۴- هر ابر متوسط حدود ۵۰۰ تن (به اندازه وزن ۱۰۰ فیل) وزن داره و ابرهای طوفانی به اندازه ۲۰۰٫۰۰۰ فیل وزن دارن. محققان با دونستن اندازه یه ابر و مقدار رطوبتی که در خود داره وزن اونو مشخص می کنن.

۱۵- آدمایی که در دهه ۱۹۹۰ به دنیا اومده ان در دو هزاره، دو قرن و سه دهه زندگی کردن و در این مدت حتی به ۳۰ سالگی هم نرسیده ان.

اگه می خواین کنترل زمان رو به دست بگیرین این حقایق رو از دست ندین

حقایق جالبی درباره پلک زدن که شاید نمی دونین

حقایق باحال و تاثیر گذاری که به سختی میشه اونا رو باور کرد

۱۵ نمونه از عجیب ترین حقایق جهان که به سختی اونا رو باور می کنین