آموزش های علمی ـ کاربردی، آموزش های مهارت محور ، آموزش های شغلی، اشتغال
آنچه برای دریافت ویزای رزیدنسی نیوزلند و مصاحبه نیاز دارید

آنچه برای دریافت ویزای رزیدنسی نیوزلند و مصاحبه نیاز دارید

نیوزلند، سرزمین رویایی ابرهای کشیده در اقیانوس آروم، بیست سال س که در فهرست مقصدهای تحصیلی و مهاجرتی تخصصی ایرانیان قرار گرفته و حالا تماشاگر حضور صدها دانشجوی مقطع دکترا در دانشگاه ها این کشور و هزاران مهاجر تخصصی به این کشور هستیم.

کشوری پیشرفته با چشم اندازه های طبیعی فوق العاده که مقصد فیلمبرداری فیلمایی مثل سه گانه ارباب حلقه ها در فاصله سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ میلادی بود. این کشور با وجود اینکه دو هزار کیلومتر با نزدیک ترین خشکی فاصله داره، اما بازم یکی از مقصدهای مهاجرتی بکر واسه علاقمندان به تجربه زندگی در منطقه ای خوش آب و هوا با پتانسیلای اقتصادی و مهاجرتی فراوانه.

خواهندگان مهاجرت به نیوزلند به صورت تخصصی (Skilled Migrants) باید دست کم ۱۰۰ امتیاز از مجموعه امتیازات لازم واسه بررسی پرونده خود رو بدست آورده و دارای تجربه و سابقه کاری و تحصیلاتی مشخص براساس قوانین اداره مهاجرتی این کشور باشن. همونطور که می دونین، همه روند درخواست روادید مهاجرتی تخصصی به نیوزلند، از راه درگاه رسمی شدنیه.

نیوزلند: مقصد مهاجرتی آسون

در واقع کلیه خواهندگان مهاجرتی می تونن از راه پرتال رسمی اداره مهاجرت این کشور،‌ درخواست خود رو به صورت آنلاین ارائه کرده و هزینه های پیش آزمایش، فول آزمایش و ارسال رواید و مقولاتی مثل این رو هم از راه خدمات پرداخت مجازی شرکتای ارزی آنلاین پرداخت کنن.

واسه مهاجرت فوری به این کشور، کسب امتیاز ۱۴۰ به بالا نیازه. اما اگه امتیاز شما بین ۱۰۰ تا ۱۴۰ شد، پرونده درخواستی شما وارد فاز انتظار یا اصطلاحا pool می شه که این مرحله پس از تایید اداره مهاجرت،‌ وارد مراحل بعدی می شه.

حالا تعداد خیلی از خواهندگان مهاجرت ایرانیان، به واسطه مراحل سخت مهاجرت به کانادا و مهاجر پذیر نبودن سوئد در کنار شلوغ شدن مهاجرت به استرالیا، نیوزلند رو که روند آسون تر و سریع تری واسه مهاجرت در اختیار خواهندگان ایرونی قرار میده، ‌در دستور کار قرار میدن.

نیوزلند هم کشور کوچیک تر و با فرصتای شغلی و تحصیلی گسترده س و هم در ۲ دهه گذشته یکی از پاتوقای مهاجران تخصصی دنیا هستش و در زمینه های پزشکی، مهندسی ساختمون و مدیریت پروژه های صنعتی و کشاورزی، نیازمند نیروهای متخصصه.

از راه سایت   میشه به همه نوع اطلاعات لازم واسه روند مهاجرت و زندگی و درس و کار در این کشور دسترسی پیدا کرد و از خدمات موسسات مجاز و حتی غیر مجازی که این روزا در اینستاگرام و کانال هال تلگرام به اطلاع رسانی مشغول هستن، بی نیاز شد و در زمان و هزینه به طور قابل توجه ای صرفه جویی کرد.

حالا از راه درگاه آنلاینی که اداره مهاجرت نیوزلند واسه درخواست روادید سفر به این کشور ارائه کرده، میشه هر نوع روادید مهاجرتی با اهداف خاص (با دعوتنامه حقیقی یا حقوقی ) رو درخواست کرد و مدارک لازم رو به صورت اینترنتی در سایت مربوطه آپلود کرد.

این روش حالا چند سالیه که واسه مهاجرت تخصصی به استان کبک کانادا هم در دستور کار قرار گرفته و از راه این پرتال می تونین مدارک لازم رو ارسال و حتی هزینه بررسی مدارک رو هم به صورت ارزی و آنلاین پرداخت کنین. گر چه در سالای گذشته به دلیل شدت درخواست، این درگاه بارها از دسترسی خارج شده و مشکلاتی رو واسه خواهندگان ایجاد کرده.

بخشای مهم درگاه مهاجرت به نیوزلند

جهت apply واسه روادید نیوزلند، به این بخش سایت مراجعه کنین. همونجوریکه در تصویر زیر مشاهده می کنین،‌باید در فرمی که در صفحه می بینین‌، نوع ویزا و دلیل دریافت رو مشخص کنین تا سیستم به طور خودکار شما رو به صفحات مربوطه هدایت کنه.

همونطور که در تصویر بالا مشاهده می کنین:
    • اگه خواهان دیدار کوتاه مدت از این کشورین، بخش visit

  • اگه خواهان کار در این کشورین، بخش work
  • اگه خواهان تحصیل و فعالیتای مطالعاتی در این کشورین بخش study
  • اگه خواهان ملحق شدن به خونواده و بستگان خود در نیوزلند هستین بخش Join Family
  • اگه خواهان انجام فعالیت تجاری و سرمایه گذاری در این کشورین بخش Business
  • اگه خواهان اقامت دائم در نیوزلند هستین به بخش Residence مراجعه کنین.

همونطور که در تصویر بالا مشاهده می کنین، وسیله ها و راهنمای خوبی واسه ارائه مدارک در روند اپلای معرفی شده:

-راهنمای عکسای پرسنلی واسه ضمیمه کردن به پرنده درخواست روادید در این قسمته.

– اطلاعات لازم واسه درخواست کنندگان روادید تجاری در این بخش در دسترسه.

– اطلاعات لازم واسه معیارهای لازم جهت اپلای روادید اقامت دائم و موقت در این لینکه.

– اگه درخواست کننده رواید دانشجویی و تحقیقاتی هستین و خواهان آزمایش مدارک تحصیلی خود هستین به این بخش مراجعه کنین.

– همه فرمای لازم واسه درخواستای روادید در این بخش در دسترسه.

– همه نوع اطلاعات لازم علاقمندان به کار در نیوزلند رو میشه در این لینک جستجو کرد.

پس از کلیک روی گزینه view visa details & apply به صفحه زیر راهنمایی میشین.

در بخش apply for a visa، اگه خواهان دریافت اطلاعات درباره روادید اقامت دائم نیوزلند هستین باید بخش:‌Permanent Resident Visa انتخاب شه.
بعد از انتخاب این گزینه، صفحه زیر واسه شما به نمایش در میاد.

حالا شما باید روی دکمه :‌VIEW VISA DETAILS & APPLY کلیک کنین. با کلیک روی اون، به این قسمت هدایت میشین. این روادید واسه کسایی صادر می شه که در زمینه های هنری، فرهنگی، ورزشی و صنعتی، آماده سرویس دهی براساس تجربه هاش به جامعه نیوزلند هستن و اعتبارش ۲ ساله س.

همونطور که در تصویر بالا مشاهده می کنین، اطلاعات لازم واسه علاقمندان به دریافت این روادید ارائه شده.
مدارک لازم خواهندگان ایرونی رو مستقیما از راه این لینک ببینین.

ویزای رزیدنسی نیوزلند به چه کسایی تعلق میگیره؟

ویزای Residency نیوزلند به افراد دارای شرایط و پس از طی روند اون ارائه میشه . ولی ویزای Residency به معنی اقامت دائم در نیوزلنده ؟ جواب منفیه. اخذ اقامت دایم در نیوزلند و هر کشور دیگه دنیا، به شرط شرایط خاص و گرفتن صلاحیت شما واسه دریافت اون هستش و نیوزلند هم از این قانون مستثنی نیس.

در واقع بعد از پس از طی مراحل اولیه و فرستادن مدارک شما به عنوان Skilled Migrant Category به سایت مهاجرت نیوزلند ، شما باید منتظر بمونین که شما انتخاب شید.

در واقع سیستم EOI که مخفف express of interestsه، وظیفه انتخاب کاندیداهای ویزای آدمایی که از راه سابقه کار و مهارت مبادرت به مهاجرت به نیوزلند می کنن رو داره .روش کار این سیستم به این جوره که این سیستم اول به وسیله نیوزلند واسه مهاجرت انتخاب شد ولی بعدا به وسیله استرالیا هم ملاک عمل واسه ویزای مهاجرت از راه سابقه کار ، قرار گرفت . همونجوریکه گفتم، اگه ۱۴۰ امتیاز به بالا داشته باشین و یا دارای یه پیشنهاد کار در نیوزلند باشین (Job offer)  به شکل خودکار از Pool انتخاب میشین .

در غیر اینصورت باید منتظر انتخاب از Pool باشین . پس از انتخاب از Pool از شما درخواست میشه که ادعاهای خود رو در مورد شغل و مهارت و مدارک تحصیلی و سن و مدرک زبون (آیلتس) و خلاصه مدرک در رابطه به هر امتیازی که گرفتین رو ارائه بدین .

پس از فرستادن مدارک پس از یه مدت افسر پرونده مدارک شما رو بررسی و پس از تائید از شما درخواست مصاحبه تلفنی میکنه (اگه دارای پیشنهاد کار در نیوزلند باشین این مصاحبه انجام نمیشه)

پس از تائید همه موارد اگه تشخیص داده شه که شما پارامترهای لازم رو جهت قرار گرفتن در نیوزلند رو به درستی دارین به شما ویزای Residency داده میشه .راین ویزا به این معناست که شما و همه آدمایی که در پرونده شما به عنوان مهاجر ثبت شدن میتونن ۲ سال رو در خاک نیوزلند زندگی کنن .

به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که فقط اگه پس از گذشت ۲ سال شما بتونین ثابت کنین که :

۱۸۴ روز از هر سال رو در خاک نیوزلند زندگی کردین به شما ویزای Permanent داده میشه .

نمونه سوالات مصاحبه نیوزلند

پس از انجام همه مراحل مهاجرت به نیوزلند اگه شما دارای Job Offer نباشین ، افسر پرونده از شما سوالاتی رو تو یه مصاحبه خواهد پرسید . این مصاحبه الان تلفنی میشه .

در این گفتار، بعضی از این سوالات اومده که شما قبل از انجام مصاحبه باید پاسخایی لایق و براساس اطلاعات و تواناییا و کارایی که شخصا واسه تطبیق با جامعه نیوزلند انجام دادین یا انجام میدید ، براش آماده کرده باشین .

سوالات مصاحبه مهاجرت تخصصی به نیوزلند

سوالاتی درباره تحصیلات و تخصص و تجربهاتون در ایران

از شما سوال می شه که واسه مهاجرت تخصصی به نیوزلند اپلای کردین و تجربهاتون در چیزای که تحصیل کردین و مدرک دانشگاهی دارین به چه صورته.

Career:


 

 

  • Applying Skills to NZ ?

  • Experience on Job Applications ?

سوالاتی درباره تسلط اطلاعاتی شما درباره بستگان و دوستان احتمالی در نیوزلند

 از شما سوال می شه که بستگان یا آشنایانی در نیوزلند دارین که بعد از سفر به این کشور، از حمایتاشون بهره مند باشین و اینکه اگه جواب شما مثبته، این افراد (contacts)  به شما در برنامه ریزی مهاجرتی و سکونتی، همکاری می کنن یا خیر.

 

Ties in NZ:

  • Who do you know in NZ?

  • How will contacts help in settling?

 

 

  • If no relatives available?

سوالاتی درباره آشنایی شما با هزینه های زندگی و اقامت دراز مدت در نیوزلند

از شما سوال می شه که به چه دلیل نیوزلند رو واسه مهاجرت انتخاب کردین. در کدوم منطقه نیوزلند سکونت می کنین. به چه دلیل این منطقه از نیوزلند رو واسه سکونت انتخاب کردین و دلیل شما چیه. به هزینه های زندگی در منطقه مورد نظر تسلط دارین؟ برنامه ای مشخص و مستند واسه شروع زندگی در نیوزلند دارین؟ میدونید هزینه اجاره محل سکونت در نیوزلند چقدره؟ میدونید چیجوری باید فرزندان خود رو به مدرسه و دانشگاه بفزستید؟

Accommodation & living costs:

  • Why NZ?

 

  • Where in NZ?

 

  • Cost of living?

  • Plans on how to get started?

  • How much does a house cost?

  • Plans to send children to a particular school ?

سوالاتی درباره دلایل شما واسه مهاجرت تخصصی به نیوزلند

از شما سوال می شه که به چه دلیل به نیوزلند سفر می کنین.

    • در کدوم منطقه واسه اقامت دراز مدت، سکونت می کنین؟
    • توانایی پیدا کردن کارفرماهای تخصصی (مهارت محور) رو دارین؟
    • واسه پیدا کردن شغلای مهارت محور، چه برنامه ای در دستور کار دارین؟
    • چه نوع شرکتایی واسه پیدا کردن شغل در نیوزلند، اپلای می کنین؟
    • چه عوامل باعث شد تا نیوزلند رو واسه مهاجرت انتخاب کنین؟
    • اگه در منطقه ای که سکونت می کنین، شغلی پیدا نکنین، چه برنامه ای دارین؟

 

  • چیجوری هزینه های زندگی خود رو تامین می کنین؟

 

    • چیجوری درباره سبک زندگی نیوزلند، اطلاعاتی بدست بیارین و کی اونو در اختیار شما قرار داد؟

  • اگه کاری در نیوزلند پیدا نکنین، چه می کنین؟
  • تا کنون تجربه کار کردن دور از خونه رو داشتین؟
  • کسی به شما درباره مهاجرت تخصصی به نیوزلند، پیشنهاد یا پیشنهادای ارائه کرده؟
  • واسه پیدا کردن شغل در نیوزلند چه برنامه خاصی دارین؟
  • چیجوری قصد پیدا کردن کارفرما در این کشور دارین؟

 

Why the move now?

 

Where do you want to live long-term?

If your current job were to end, could you find skilled employment?

 

 

What have you done to look for skilled employment?

What companies would you apply at to find such employment?

What do you like about NZ, as opposed to Australia, say, that makes you want to move here?

What if you do not find work in the area you have chosen to live in?

How will you support yourselves?

 

What have you heard about the NZ life style and from whom?

 

What will you do if you can’t find a job?

Have you ever worked away from your hometown?

Has anyone given you any advice about moving to NZ?

What have you done about finding work?

How do you intend to find employment?

راهنمایی واسه جواب به پرسشای آفیسر

آفیسر مهاجرت به نیوزلند از آفیسر بررسی پرونده مهاجرتی به کانادا (مخصوصا کبک)، سهولت بیشتری در کار داره و شما مجبور به جواب گویی به زبون فرانسه دست کم نیستین. اما باید توجه داشت که چه این مصاحبه حضوری یا تلفنی باشه، باید پاسخاتون به پرسشای آفیسر، به صورت مستند و دارای دلیل باشه.

یعنی اگه از شما سوال می شه که واسه پیدا کردن کار در این کشور چه برنامه ای دارین، نباید فقط به سرچ در گوگل اکتفا کرد.
باید دست کم منابع کاریابی و درگاهای تخصصی مربوط به رشته تخصصی خود رو قبلا بررسی کرده باشین و نام و مشخصات اونا رو بدونین. هم اینکه روشای ارزشیابی مدارک تخصصی واسه فعالیت در زمینه های خاص در نیوزلند مانند مشاغل فنی و پزشگی و پیرا پزشکی رو بدونین.

وقتی از شما سوال می شه که واسه پیدا کردن محل اقامت و بهترین مکان زندگی در این کشور براساس مقتضیات خود چه برنامه ای دارین، باید اطلاعات مستند ارائه کنین که آفیسر فهمیده باشه شما تسلط اطلاعاتی دست کم رو درباره شهرها و هزینه های اجاره محل مسکونی دارین و قوانین مربوطه رو تا حدودی میدونید.

یا اگه از شما سوال شد که اگه در این کشور کار پیدا نکردید، باید پلنای جانشین خود رو در این مواقع ارائه کنین. مثلا بگید که از ظرفیتای مالی همراه استفاده می کنین یا فعالیتای فریلسنیگ (دور کاری) در نیوزلند یا ایران انجام میده تا هزینه ها کاور شه و واسه کارفرماهای بیشتری اپلای می کنین.

یا اگه از شما سوال شد که بستگانی دارین یا خیر، از دوستان اینترنتی به عنوان دوست قابل تکیه نام نبرین.

همیشه در این روند از آدمایی که قبلا ویزای مهاجرتی نیوزلند رو گرفتن و در مصاحبه قبول شدن،‌استفاده کنین. پس، مشورت با مهاجران تخصصی و پیدا کردن اونا در شبکه های اجتماعی و انجمنای مهاجرتی ایرونی و بین المللی، اقدامی ارزشمنده که باید در نظر داشته باشین.

تسلط به زبون انگلیسی در حد آیلتس ۶ واسه مهاجرت و انجام امور مصاحبه تلفنی الزامیه. تلاش کنین دست کم ۵۰ سوال  رو آماده کرده و پاسخای مطلوب رو واسه سوالات احتمالی در اختیار داشته باشین.

یکی ازپرتالایی که بعضی وقتا آخرین خبرا درباره مهاجرت و قوانین زندگی و کار در نیوزلند رو منتشر می کنه  این پرتال   میشه که مشاهده اونو به طور متناوب به عاشقان مهاجرت به این سرزمین قشنگتر پیشنهاد می  کنیم.

دولت نیوزلند از راه این نشانی، اطلاعات خوبی درباره روش اپلای واسه کار جهت اخذ روادید اقامت این کشور ارائه کرده که مطالعه دقیق اونو به خواهندگان مهاجرت به نیوزلند پیشنهاد می کنیم.

به گفته اداره کار نیوزلند، فرصتای شغلی در این کشور نسبت به ۱۰ سال پیش، بیشتر از ۳.۴ درصد زیاد شده و بیش ترین تقاضاا مربوط به امور صنعت ساختمون و ساخت و سازه، چون که این کشور حالا بیشتر از ۳۰ میلیارد دلار واسه پیشرفت مسکن و راه های این کشور ظرف ۱۰ سال آینده اختصاص میده.

پس اگه مدیر پروژه هستین، مهندسی عمران و مکانیک و صنایع خوندید و تجربه جوشکاری و امور تاسیسات و مقولاتی مثل این دارین، نیوزلند قرن بیست و یکم، یکی از مقصدای باحال و جذاب واسه مهاجران با اینجور مهارتهایی هستش.

اگه می خواین در راه پیدا کردن شغل موفق باشین، راهکارهای ارائه شده در این قسمت رو بخونین.

  • واسه پیدا کردن درگاهای جستجوی فرصتای شغلی در نیوزلند به این قسمت مراجعه کنین.
  • شرکتای استخدامی بزرگ نیوزلند رو در این لینک ببینین.
  • پیدا کردن فرصتای شغلی در منطقه کانتربری در این قسمت قرار داره.
  • روش آماده کردن روزمه واسه تماس با شرکتای نیوزلندی در این قسمته.
  • روش جواب گویی به سوالات روز مصاحبه در نیوزلند، در این بخشه.

۱۵ درگاه پیدا کردن فرصتای شغلی در نیوزلند

واسه باخبر شدن از سایتای ارائه فرصتای شغلی در این کشور به پرتالای دولتی و خصوصی زیر مراجعه کنین که شما رو با قانون کار، فرصتای استخدامی، پروژه های مورد درخواست نیروی کنترل، فهرست شغلای پر طرفدار، حقوق ماهانه کارگران و شرایط کاری آشنا می کنه.

  • lattitude.org.nz/‎

 

 

  • .com

 

    1. seek.co.nz

 

 

  • inwork.co.nz

 

  • workhere.co.nz
  • lattitude.org.nz

  • employment.gov.nz

  • Healthcare jobs | Kiwi Health Jobs

  • Dairy farming jobs | Farm Source jobs

  • Education jobs | Education Gazette

 

  • Engineering jobs | IPENZ job hunt

 

 

 

  • Crown Research Institute jobs | Science New Zealand

اگه خواهان سرمایه گذاری در نیوزلند هستین، پیشنهاد میکنیم اول اطلاعات کامل و کاملی که در درگاه وزارت تجاری و نوآوری نیوزلند ارائه شده رو بررسی کرده و با مشاوران اون مشورت کنین.

پیشنهادای مهاجرتی به نیوزلند

۱- واسه دریافت هر نوع روادید سفر به نیوزلند، از راه درگاهای رسمی دولتی معرفی شده در این گفتار استفاده کنین.

۲- دریافت روادید تضمینی مهاجرتی و تحصیلی که در کانالای اینستاگرامی و تلگرامی واسه سفر به نیوزلند و استرالیا به وسیله موسسات و مجموعه های بی نام و نشون و ثبت نشده ارائه می شه، تنها فرصتی واسه شما جهت معرفی اونا به پلیس سایبره و نه بیشتر!

۳- درگاه سفارت ایران در نیوزلند و سفارت نیوزلند تو تهران واسه اگاهی از شرایط سفر و تحصیل و اقامت، منبع معتبر مطلوبیه.

۴- اگه ظرف چند سال آینده خواهان مهاجرت تخصصی به نیوزلند هستین، از الان، جمع آوری مدارک لازم و افزایش تجربه مستند رو در دستور کار قرار بدین.

۵- اگه علاقمند به تحصیل در نیوزلند هستین، دانشگاه massey، آکلند و ویکتوریا رو در اولویت بررسی بذارین.

۶- واسه دریافت روادید مهاجرتی تخصصی و تبدیل اون به اقامت دائم و گذرنامه نیوزلندی، هر نوع سوال عمومی و تخصصی خود رو از INZ-.ICCGeneralEmailEnquiries@dol.govt.nz سوال کنین که جواب گوی کلیه پرسشای مهاجرتی به نیوزلند ظرف ۴۸ ساعت پس از دریافت درخواست (enquiry) شما میشه.

۷- پرداخت هزینه های ارزی دریافت هر نوع روادید رو فقط از ظریق موسسات مجاز پرداخت انلاین ارزی که دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارته، انجام بدین.

۸- آمادگی واسه جواب گویی به پرسشای آفیسر مصاحبه رو از یه ماه قبل در نظر داشته باشین.

۹- اگه خواهان مهاجرت تخصصی به این کشورین، حتما سطح زبون انگلیسی خود رو به آیلتس ۶.۵ برسونین.

۱۰- واسه اسسمنت مدارک خود در روند مهاجرت تخصصی به نیوزلند، حتما از ترجمه رسمی ممهور به مهر وزارت خارجه و دادگستری استفاده کنین. فهرست شغلای لازم واسه مهاجرت رو در این قسمت ببینین.

۱۱- اگه خواهان سفر به نیوزلند به عنوان گردشگر هستین، اطلاعات این درگاه و تریپ ادوایزریا رو یادتون نره. بیشتر از ۲ میلیون نظر درباره سفر به نیوزلند در بزرگ ترین سایت راهنمای گردشگری اینترنت در دسترس شما هستش.

http://www.aparat.com/v/NgZ9t

 

نشانی و شماره تماس سفارت نیوزلند تو تهران

 

No 1, Second Park Alley 34 Sousan St, North Golestan Complex Aghdassiyeh Avenue

Niavaran

Tehran

 

 

 

Tel: +۹۸ ۲۱ ۲۶۱ ۲۲۱۷۵ /  Fax: +98 21 261 21973

 

این مقاله را هم بخوانید :   با نشانه های خاموش «سندروم نشت روده» آشنا شوید