آموزش های علمی ـ کاربردی، آموزش های مهارت محور ، آموزش های شغلی، اشتغال
راهکارهایی که با به کارگیری آنها صبح ها زودتر حاضر خواهید شد

راهکارهایی که با به کارگیری آنها صبح ها زودتر حاضر خواهید شد

به جای اینکه زمان تقریبا خیلی از صبح رو مقابل کمد لباسای تون بگذرونین تا لباس دلخواه اون روز خود رو انتخاب کنین، گزینه بهتری ندارین؟ اینکه هنگام صبح به دنبال عینک آفتابی تون بگردین و اونو به سختی پیدا کنین هم نمی تونه ایده خیلی مناسبی واسه اون زمان باشه و اول صبح رو واسه تون پراسترس می کنه.

بدتر اینکه خودمون هم از این وضعیت آگاه هستیم و بازم به این روند ادامه می دیم.

در این مورد با بعضی از کارشناسان مربوط رد و بدل کردن عقایدی شده تا بهترین راهکارها واسه جلوگیری کردن از این وضعیت اونم هنگام صبح جلوگیری بشه. با به کار گیری این راهکارها می تونی بخشی از این کارای زائد و وقتگیر رو کنار گذاشته و از زمان خود استفاده بهتری کنین. در به کار گیری قدم به قدم این راهکارها با ما همراه باشین:

کارایی که باید شب قبل انجام بدین

ساعتی رو که واسه برخاستن از خواب زنگ گذاشته اید در دور دست و یا خارج از اتاق خواب تون بذارین

«گرتشن روبین» نویسنده کتاب پرفروش «زودتر انجام دادن؛ بهتر انجام دادن» در این باره میگه با این کار مجبورین واسه خاموش کردن زنگ ساعت تون از جا بلند شید و این وسوسه که دوباره کمی بخوابین رو در خود از بین می برید.

کلیدها، کیف پول، عینک آفتابی و گوشی موبایل خود رو تو یه جا بذارین

روبین این راه حل رو در نبود تلف شدن وقت واسه پیدا کردن این موارد بر می شمرد.

پیش بینی هوای روز بعد رو حتما چک کنین

با این کار هم لباس مورد نظر روز بعد رو انتخاب می کنین که در موارد بعدی به اونا اشاره می شه و هم در صورت ریزش باران یا برف شدید، واسه زودتر بیرون رفتن از خونه پیش بینیایی می کنین.

هنگام مسواک زدن در شب قبل به این فکر کنین که فردا می خواین چه لباسی بپوشید

روبین میگه با این کار بخشی از وقت صبح روز بعد رو ذخیره می کنین.

اگه صبح روز بعد مسافر هستین، دقیقا تصمیم بگیرین که می خواین زمان صبح روز فردای خود رو چیجوری سپری کنین

«کریس بایلی» نویسنده کتاب «پروژه خلاق» در این باره میگه این یکی از اصلی ترین راهکارهاییه که یه مسافر می تونه واسه جلوگیری از اتلاف وقت در نظر داشته باشه.

ایشون که خود بسیار سفر می کنه، میگه: “با اینکه من توانایی چندانی در مشخص کردن یه برنامه روتین روزانه ندارم اما با این برنامه ریزی میتونم کارای روز بعدم رو دقیق و سریع تنظیم کنم.”

برنامه هاتون رو با همسرتون مطرح و تنظیم کنین

بایلی میگه وقتی که خونه هستم برنامه های صبح روز بعدم رو با همسرم هماهنگ می کنم. با این کار میتونم در کنار اون صبحونه بخورم، زمان دوش گرفتنم رو جوری تنظیم کنم که با اون تداخل نداشته باشه و به موقع در باشگاه ورزشی حضور پیدا کنم و بتونم روز خوبی رو شروع کرده باشم.

اگه شمام همین کار رو انجام بدین در پیدا کردن لباسای تون از داخل کمد و به طور همزمان و هم به کار گیری تستر یا بقیه وسایل دچار تداخل و مشکل نمی شین.

ناهار فردای خود رو آماده کنین

اینکه واسه خود و خونواده تون ناهار روز بعد رو آماده کنین می تونه واسه شما و خونواده هم از نظر وقت و هم از نظر مالی، بسیار به درد بخور باشه. با این کار حدود ۱۰۰۰ دلار در سال ذخیره می کنین.

بعضی از کاربران Quora در این باره نظر بسیار مناسبی دارن و یکی از اونا عقیده داره که با نوشیدن ۳۰۰ میلی گرم آب هنگام خوابیدن ساعت ۷ صبح از خواب بیدار میشین.

از دید پزشکی به دلیل نبود دریافت آب در بین خواب، بدن تون به اصطلاح کم آب یا «دیهایدریت» می شه.
با نوشیدن آب قبل از خوابیدن به این روند تعادل بهتری میدید و واسه سلامتی تون هم خوبه.

این مقاله را هم بخوانید :   ایرانگردی با روزیاتو؛ با جاذبه های گردشگری کشور چهار فصل آشنا شوید

وقتی که می خواین بخوابین پردها رو کنار بزنین

سخته وقتی که نور به چشمون تون برخورد می کنه بخوابین. هم اینکه نور صبحگاهی به ذهن و جسم تون یادآوری می کنه که باید بلند شین و با انرژی باشین.

کارایی که باید هنگام صبح انجام بدین

صدای زنگ ساعت رو خاموش کنین و اونو دوباره واسه چند دقیقه بعد کوک نکنین

هممون خوب میدونیم که چقدر لذت داره که بتونیم چند دقیقه ای بیشتر بخوابیم.

یکی از کارشناسان خواب به نام «تیموثی مورگنتالر» در این باره به «جسیکا اورویگ» از بیزنس اینسایدر میگه: “بیشتر کارشناسان خواب تصور می کنن که دوباره زنگ گذاشتن ساعت بعد از یه بار بیدار شدن ایده خیلی خوبی نیس.”

بخشی از این مخالفت بدون دلیله که وقتی که بعد از تنظیم زنگ ساعت به خواب عمیق می رید، به چرخه خوابی وارد میشین که شاید نمی تونی اونو به پایان برسونین. پس به جای اینکه سرحال از خواب بلند شین، گیج و منگ هستین.”

دوش آب سرد بگیرین

همین که تونسته اید از جای تون بیرون آیید به توفیق بزرگی رسیده این. دوش آب سرد و نه یخ بگیرین. براساس یافته های Breus، دوش آب سرد به دلیل پایین آوردن دمای بدن تون می تونه بسیار انرژی بخش باشه.

می تونین دوش آب گرم رو واسه بعد از ظهر و پس از پایان کار و بهتر خوابیدن نگه دارین. در این رابطه پیشنهاد می شه مقاله دلایلی که امتیازات گرفتن دوش آب سرد صبحگاهی رو از دیدگاه علمی توجیه می کنن رو مطالعه بفرمایید.

 

 

زمان خوردن صبحونه رو از بین نبرین

یکی از کاربران Quora به نام Christoph Krenn در این باره میگه:

“اولین کاری رو که هنگام صبح انجام میدم اینه که قبل از رفتن به حموم یه رول آماده رو داخل ماکرو یا فر قرار میدم. این کار در من این انگیزه رو به وجود می آورد که سریع تر دوشم رو بگیرم و لباس بپوشم. بعد از اون با یه قهوه سریع صبحونه ام رو می خورم.”

ایشون پیشنهاد می کنه واسه وعده صبحونه غذاهایی رو بخورین که زود نسوزد و یا ته نگیره.

مواد غذایی مقوی و مغذی رو در دسترس بذارین

مواد غذایی شامل فیبر مثل بلغور جو در کنار پروتئین می تونه گزینه مناسبی واسه صبحونه باشه. حتی اگه فرصت خوردن اونا رو ندارین با خودتون ببرین.

کارایی که خوبه کلا انجام بدین

چند جفت جوراب یه شکل و یه رنگ بخرین

روبین میگه این کار دلیل می شه که دائم به دنبال لنگه اون نگردید.

تقریبا هر روز لباس مشابهی رو به تن کنین

روبین میگه واسه سرکار رفتن واسه خودتون یه لباس یونیفورم در نظر بگیرین. با این کار گزینه چندانی واسه لباس پوشیدن در سر کار دارین.

«باراک اوباما» کاری رو انجام میده. «مارک زاکربرگ» هم همین طور عمل می کنه.
این کار نه فقط وقت رو ذخیره می سازه بلکه انرژی ذهنی رو که واقعا هم مهمه واسه اون فرد آماده می سازه.

باراک اوباما در سال ۲۰۱۲ و در مصاحبه ای با «ونیتی فِر» گفت : “از اونجایی که من تصمیمای بسیار مهم تری از اینکه چه بخورم و چه بپوشم دارم این جور عمل می کنم.”