آموزش های علمی ـ کاربردی، آموزش های مهارت محور ، آموزش های شغلی، اشتغال
بین ۵۰ تا ۸۰ میلیون، چه هاچ بکی از سایت دیوار بخریم؟

بین ۵۰ تا ۸۰ میلیون، چه هاچ بکی از سایت دیوار بخریم؟

هاچ بک‌ها به خاطر ظاهر جوون پسند و به روزی که دارن مورد توجه افراد زیادی هستن. اما فقط طراحی هاچ بک‌ها نیس که افراد رو تشویق به خرید این خودروها می‌کنه. به نسبت خودروهای بزرگ، واسه پارک کردن هاچ بک‌ها با دردسر کمتری مواجه می‌شیم و قیمت و مصرف سوخت بعضی از اونا هم در مقایسه با خودروهای سدان کمتره. در بین خودروهای هاچ بک، و برلیانس h220 به دلیل قیمت اونا پرونقه و این دو خودرو رقیبی جدی واسه هم حساب می‌شن.

کدوم خودرو قوی‌تره؟

الان در بین تیپ‌های جور واجور پژو ۲۰۶، تنها ۲ تیپ ۲ و ۵ تولید می‌شن. تیپ ۵ کم مصرف‌ترین و پرآپشنال‌ترین تیپ ۲۰۶ هستش.
از طراحی به روزتر برلیانس که بگذریم، پژو ۲۰۶ تیپ ۵، از موتور معروف تی یو فایو ۱۶۰۰ سی سی، ۱۶ سوپاپ با بیشترین حد قدرت ۱۱۰ اسب بخار و بیشترین حد گشتاور ۱۴۲ نیوتون بر متر و گیربکس ۵ سرعته دستی بهره می‌برد. این پیشرانه از دید آلودگی استاندارد یورو ۴ رو گرفته و در سیکل ترکیبی ۶/۶ لیتر بر صد کیلومتر مصرف داره.

در میدون مقابل، کوچیکترین عضو مونتاژی برلیانس در ایران ، H220 قرار داره.
این خودرو که با همکاری سایپا و شرکت چینی برلیانس تولید می‌شه، از موتوری ۵۰۰ سی سی با ۱۶ سوپات و بیشترین حد قدرت ۱۰۳ اسب بخار و بیشترین حد گشتاور ۱۳۸ نیوتن بر متر بهره می‌برد. این مدل برلیانس با دو گیربکس دستی و اتومات در بازار هست و مصرف سوخت ترکیبی اون ۶٫۴ لیتره.  پس از نظر قدرت موتور و وضعیت سرعت، ۲۰۶ تیپ ۵ از وضعیت بهتری در مقابل برلیانس برخورداره.

اگه قصد رو دارین، باید بدونین که در هر چهار چرخ این خودرو، از سیستم ترمز دیسکی استفاده شده‌است. ترمزگیری تیپ ۵ این خودرو از بدو ورود، زبون زد خودرو دوستان بوده.
در برلیانس H220 در چرخ‌های جلو از ترمز دیسکی و در چرخ‌های عقب از ترمزها کاسه‌ای استفاده شده.
پس ۲۰۶ تیپ ۵ از نظر ترمزگیری هم یه سرو گردن از برلیانس بالاتره.

امکانات کدوم خودرو بهتره؟

خودرو ۲۰۶ تیپ ۵ دارای امکانات سیستم ترمز  ABS  و EBD ‌و EBA، ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک کاری، ترمز عقب دیسکی، کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو، فرمون هیدرولیک، سیستم تهویه خودکار، تیوتر جلو، پخش CD با کنترل پشت فرمون، بلندگوی درهای جلو و عقب، چراغ مه‌شکن جلو و عقب، توانایی تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، چراغ همراهی تا درب منزل در محیط تاریک، آینه‌های جانبی برقی، دارای حسگر دماسنج و قاب رنگی، شیشه بالابر برقی درب جلو و عقب، ایموبیلایزر, قفل مرکزی با ریموت رادیویی، کمربندهای ایمنی جلو با توانایی تنظیم ارتفاع، سیستم کنترل بخار بنزین، صندلی راننده با توانایی تنظیم ارتفاع، پشت سری جلو با توانایی تنظیم ارتفاع، صندلی عقب ۲ تیکه با توانایی تاشوندگی، پشت سری صندلی عقب با توانایی تنظیم ارتفاع و دماسنج روی داشبورده.

این مقاله را هم بخوانید :   آنچه برای دریافت ویزای رزیدنسی نیوزلند و مصاحبه نیاز دارید

در مقابل خودرو برلیانس H220 در مدل گیربکس دستی دارای امکانات ایربگ راننده و سرنشین، کامپیوتر اطلاعات سفر، صندلی راننده و سرنشین جلو قابل تنظیم در ۴ جهت، صندلی عقب تاشونده، مجهز به سیستم پیشرفته ترمز EBDوABS‌، اخطار دهنده بسته نبودن کمربند ایمنی، قفل شدن خودکار دربها در سرعت، چراغهای جلو هالوژن با توانایی تنظیم ارتفاع، سیستم ضد سرقت، قفل مرکزی، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، مجهز به سیستم تهویه مطبوع دستی، آینه‌ها جانبی برقی، نگهدارنده فنجون جلو و عقب، سیستم صوتی و تصویری مجهز به ۴ بلندگو، رادیو، پورت USB، چراغ مطالعه و هم‌اینجور فرمون برقیه. در مورد امکانات تقریبا دو خودرو پا به پا همدیگه پیش می‌آیند اما فرمون برقی برلیانس واسه استفاده در شهر شلوغ می‌تونه امتیاز این خودرو در مقابل ۲۰۶ تیپ ۵ باشه.

خودروی برلیانس به وسیله شرکت سایپا و خودروی ۲۰۶ به وسیله ایران خودرو تولید می‌شه. پس از نظر تعمیر و زیادی لوازم یدکی هر دو خودرو در وضعیت مشابهی به سر می‌برند.

اما اگه بخوایم از قیمت دو خودرو باخبر شیم، ساده‌ترین راه مراجعه به سایت‌های آنلاینی مثل است که امکان جستجوی شکلای جور واجور خودرو در اون هست.
در این سایت قیمت صفر کیلومتر ۷۲ میلیون تومن و قیمت خرید برلیانس  H220، ۶۹ میلیون تومنه.